V panogi optimizacije spletnih strani, so SEO članki, eden izmed izrazov oz. pojmov, o katerih se govori največ, saj bi naj, bo mnenju večine tistih, ki se ukvarjamo s spletno optimizacijo, (kakovostni) SEO članki pomembno prispevali k temu, da se neka internetna stran, na Googlu, uvrsti višje oz. na prvo stran. Ter posledično priteguje več obiskovalcev na svojo stran.
V tem prispevku boste spoznali naslednje…
Kazalo vsebine
Ob odgovorih na postavljena vprašanja v poglavjih so prikazani tudi primeri, da si boste lažje predstavljali o čem je govora v posameznem poglavju….
Podrobnosti o tem kako poteka spletna optimizacija, najdete na SEO Slovenija Seo-Praktik.si
Kaj je osnovna definicija SEO članka
Večina SEO srenje, SEO članek pojmuje kot nek blog zapis, katerega namen je visoka uvrstitev na Googlu. Pri čemer se največkrat ti SEO članki, med seboj ločujejo, na takšne, ki se pišejo za objave na t.i. money site spletnih straneh (to je, na internetnih straneh, ki dejansko generirajo prodaje oz. nove posle, t.i. onsite SEO članki) in na takšne članke, ki se pišejo za objave na drugih spletnih straneh, vsebujejo pa povratne povezave, na spletno stran, ki jo pisec članka želi na Googlu, uvrstiti višje (t.i. offsite SEO članki).
Kako večina pojmuje SEO članke
Večina SEO piscev besedil SEO članke loči na SEO članke, pisane za objavo na blogu spletne strani, katere so lastnik, upravitelj ali pač zanjo vsebinski kreator. In na SEO članke, ki se pišejo za objavo na drugih spletnih straneh, za potrebe promocije in pritegovanja obiskovalcev iz drugih internetnih strani, na svojo.
Ob tem pojmovanju dveh vrst SEO člankov je potrebno opozoriti še na dvoje:
- Google, za katerega so pravzaprav pisani in SEO optimizirani, vsi SEO članki, NE pojmuje SEO člankov na zgoraj navedeni način. Za Google (in tudi za uporabnike Googla) ne obstaja razlik med posameznimi vrstami SEO člankov, vsaj ne iz vidika potreb po njihovem pisanju za namene višjega uvrščanja internetnih strani v iskalniku. Google od kreatorjev vsebin (t.j. piscev člankov) pričakuje/zahteva, da so vse vsebine, ki želijo biti uvrščene v iskalniku Google, visoko, spisane in SEO optimizirane, maksimalno kakovostno.
Poslovni model celotnega iskalnika Google deluje tako, da so na prvi strani Googla, prikazane rezultati tistih spletnih strani, ki so predvsem, v prvi vrsti, uporabni, koristni, privlačni in navsezadnje razumljivi. Ne glede na to ali SEO srenja neko vsebino oz. članek pojmuje kot onsite SEO ali offpage SEO članek.
- med posameznimi spletnimi vsebinami (med katere sodijo tudi najrazličnejši SEO članki) obstojijo razlike iz naslova zasledovanja različnih marketinških in prodajnih ciljev, ki jih s posameznimi SEO članki, želite dosegati. O tem je govora v naslednjem poglavju, spodaj.
Dodatno ni narobe pri razmišljanju o pomenu SEO člankov za optimizacijo spletnih strani, upoštevati tudi tega, da ni malo lastnikov internetnih strani, smatra, da je SEO članek, vsak tekst, ki ga postavimo kamorkoli na spletno stran. Čeprav to ne drži. SEO članki se v največji meri dotikajo pisanja člankov na blogih, sicer pa so ostali teksti (ki so sicer tudi pomembni za SEO), npr. besedila za prodajne spletne, pristajalne strani, besedila kot opisi produktov v trgovinah (primer opisa kategorije ponudbe počivalnikov v trgovini Pohistvo123), besedila na vstopnih straneh internetnih strani, besedila, ki opisujejo našo zgodbo, itd…. Tudi za vsa ta besedila je priporočljivo, da jih SEO optimizirate, ne grejo pa, v kontektsu celotne razlage pojma o SEO člankih, te tekstovne vsebine, v isti okvir, kot SEO članki.
Poglejte primer:
Spodaj je na spletni strani ebonitete.si, predstavljeno besedilo, ki zelo natančno pojasnjuje kaj so bonitetne ocena podjetja in tisti, ki se ukvarjate s SEO optimizacijo, boste v besedilu, nedvomno, opazili, ustrezno spisan SEO naslov, meta opis ter upoštevanje vseh ostalih SEO pravil, ki pritičejo kakovostno optimiziranemu SEO besedilu. Ne moremo pa v tem primeru govoriti o tem, da gre v primeru razlage kaj so bonitetne ocena podjetja, na ebonitete.si, da je tole besedilo, SEO članek.

Kakšne so razlike med SEO članki
Če odvzamemo razlikovanje SEO člankov med seboj po kriteriju onsite SEO in offsite SEO članek (kar je razloženo v zgornjem poglavju), vseeno med posameznimi SEO članki oz. članki, ki pripravljamo za objavo na spletu (vseeno na kateri spletni strani), obstajajo med posameznimi SEO članki, določene razlike. Ki jih je vredno poznati in razumeti, saj lahko z različnimi vrstami SEO člankov, zasledujete različne marketinške in prodajne, spletne cilje.
Vrste SEO člankov (glede na vsebino):
- SEO članki, ki strogo zasleduje SEO optimizacijska pravila targetiranja na eno ali več ključnih besed. Prednost pisanja tovrstnih SEO člankov je v tem, da prispevajo k rasti organskega obiska internetnih strani, slabost pa v tem, da danes, že večina SEO piscev, pozna osnove pisanja SEO člankov, s čimer se pisci v tovrstnih vsebinah, precej med seboj, ponavljajo. Oziroma je diferenciacija med vsebinami takšnih, strogo SEO optimiziranih člankov, zelo majhna. Posledično in še posebej, če ti članki ne vsebujejo osebne oz. prodajne note, ne nujno dobro konvertirajo, saj uporabniki Googla, ne kupujejo pri nekom več zgolj zaradi tega, ker so njegov zapis našli uvrščen nekje visoko na Googlu, sicer pa v vsebini ni nič takšnega, kar bi že ne prebrali nekje drugje.
Poglejte primer kakovostno optimiziranega in hkrati visoko uporabnega SEO članka (v katerega je zagotovo vloženega nad 10 ur dela), primer članka na Magus.si, v katerem je govora o tem artritisu. Članek o artritisu v celoti povzema vse kaj bi naj nekdo, ki ga zanima tematika artritis, izvedel o artritisu: kaj je artritis, kakšni so simptomi artritisa, katere vaje se priporočajo za artritis, kako naravno zdraviti artritis, itd…. Poglejte samo kazalo omenjenega članka o artritisu (na povezavi): - članki, ki sicer zasledujejo osnovna SEO pravila, a jim je prvobitna funkcija, drugje. Npr. ozaveščanje obstoječih obiskovalcev in spremljevalcev spletne strani. Ti članki niso nujno optimizirani za posamezne ključne besede (ali njihov sklop), preprosto iz razloga, ki je naveden v prvi alineji tega poglavja. Takšni članki so npr. novice podjetja.
- prodajni SEO članki so, po svoje, najzahtevnejša oblika SEO članka, saj ne zasledujejo samo SEO ciljev temveč tudi prodajne cilje. Namen teh člankov je, da preko pisane besede, ne samo pisec članka, priteguje več obiskovalcev, na internetno stran, ampak tudi, da preko te pisane besede, proda. Na trgu je SEO piscev člankov že ogromno in iz dneva v dan, jih je pričakovati še več. A SEO prodajne pisce, takšne, ki uspejo ustvariti tekstovne prodajne uspešnice, lahko na slo trgu, preštejete na prste ene roke!!! Krasen primer takšnega članka so tekstovni in slikovni prikazi primerov rešitev iz prakse (ki jih ponuja vaš produkt oz. storitev), ki hkrati upoštevajo aktualna SEO pravila.
- guest posting članki imajo namen izboljšati doseg potencialnih bralcev iz socialnih omrežij. V kolikor v guest posting članek vključimo eno ali več znanih spletnih influencerjev, večji doseg ogleda, si lahko s takšnim člankom, na socialnih omrežjih, obetamo.
- članki z osebnimi zgodbami. Ti članki služijo temu, da se bralci člankov na internetni strani, lažje povežejo in začutijo s piscem članka. S čimer se poveča verjetnost za sledenje prihodnjim objavam avtorja, kakor tudi aktivnostim avtorja članka, na socialnih omrežjih.
PRIPOROČILO: Spremjajte še ostale nasvete za digitalni marketing na Karabin.si
Kako vse lahko vnovčite različne vrste SEO člankov
Zgoraj opisane, različne vrste SEO člankov, lahko vnovčujete na različne načine:
- članke lahko uporabljate za SEO (t.j. pritegovanje več uporabnikov Googla kot direktna posledica vašega kakovostnega pisanja SEO člankov (za, ponavadi, dolgorepe ključne besede))
- članke oz. celotno ali del vsebine v njih lahko uporabite za promocijo na družabnih omrežjih (kot obliko drugačnih vrst objav, ki jih sicer izvajate na družabnih omrežjih)
- članke lahko v celoti ali le en del (npr. eno poglavje) uporabite za potrebe vašega email marketinga. Še posebej, če vaši SEO članki niso pisani zgolj prodajno, temveč se med njimi znajdejo tudi takšni, ki imajo v prvi vrsti, predvsem uporabno vrednost, znajo takšne vsebine, bistveno prispevati k temu, da bo % odpiranja vaših e sporočil, ostajal visok.
Dodatne informacije:
- glede na to, da so SEO članki, pogosto povezani pretežno z offsite SEO optimizacijo, boste v članku Kako uvrstiti spletno stran višje v iskalniku Google brez offsite člankov, našli dodatne uporabne napotke.
- podrobneje o tem kako se izvaja spletna optimizacija, najdete tudi na povezavi spletna optimizacija Matija Zajšek
- v kolikor iščete ideje kako še dodatno vnovčiti vaše SEO članke, pokukajte h konkurenčnim spletnim stranem in preverite kakšne vse formate in vsebinske SEO članke, pripravljajo vaši konkurenti. Krasen primer priprave najrazličnejših SEO člankov, za zasledovanje različnih marketinških in prodajnih ciljev, boste našli na blogu trgovine Pikapolonica. V njihovi trgovini, npr. v ponudbi skirojev, kliknite na meni “nasveti in novičke”, znotraj katerega se vam odpre cela gora vsebinskih sklopov najrazličnejših SEO člankov. Le poglejte.