Zanimanje za digitalni marketing je v porastu. To dokazujejo številne študije (vir 1):
Med možnostmi za učenje digitalnega marketinga, še posebej v času, ko večina ljudi dela od doma (korona), so online tečaji digitalnega marketinga doživeli pravi “boom”, seveda pa se z njihovo vse večjo ponudbo, pri marsikom postavi cel kup vprašanj. Z namenom, da interesenti za digitalne tečaje, izberete najboljše, po možnosti pa tudi ne predrage tečaje.
Spodaj so objavljeni 4 odgovori na 4 najpogostejša vprašanja, povezana z online tečaji digitalnega marketinga. Največ interesentov za nakup online tečaja, vas zanima, kateri tečaji se priporočajo, kje najti ustrezne tečaje za digitalni marketing, kako “vnaprej” vedeti ali bo nek tečaj vreden svojega denarja in kakšna jre vrednost brezplačnih webinarjev na temo digitalnega trženja…
Kazalo vsebine
Kateri online tečaji za digitalni marketing se priporočajo
V odvisnosti od tega za kateri digitalni kanal se zanimate pridobiti znanja in tudi v odvisnosti od tega ali dobro obvladate predvsem angleški jezik, se za različne digitalne kanale, priporočajo različni kanali.
Kljub zavedanju, da digitalni marketing NI samo trženje na spletu, temveč tudi na televiziji, radiu, digitalnih panojih, v obliki sms trženja in podobno, se največ zanimanja izkazuje za digitalne tečaje za trženje na spletu.
Spodaj so nekateri priporočljivi tečaji za posamezne digitalne/spletne kanale:
- za SEO optimizacijo spletnih strani se priporoča SEO tečaj v slovenščini na Seo-Praktik.si
- za trženje na Googlu, s pomočjo Google Ads, se priporočajo Digital marketing Google courses (vir 2)
- za vsebinski marketing so zelo priporočljivi tečaji spletne strani CopyBlogger (vir 3)
- za digitalni marketing na družabnem omrežju LinkedIn se priporočajo plačljivi in brezplačni tečaji na LinkedIn-u (vir 4)
- za digitalno trženje na Amazonu se priporoča Amazon training program (vir 5)
Kje najti tečaje za digitalni marketing
Če vam angleški jezik ni tuj, potem boste najlažje do želenega tečaja za digitalni marketing prišli preprosto tako, da v Google vtipkate “best online courses for digital marketing”:
NAMIG: Pazite, da med izlistanimi spletnimi stranmi, ki opisujejo posamezne digitalne tečaje, izberete tiste spletne strani, ki “neodvisno” priporočajo posamezne tečaje, saj je, med spletnimi stranmi, precej takšnih, ki priporočajo posamezne tečaje za digitalni marketing, na podlagi plačila oz. provizije za priporočila.
Platforme, ki jim gre zaupati, kar se tiče nepristranskosti pri dajanju priporočil za marketinške tečaje so Udemy (ki je “zgolj” platforma na kateri lahko najdete tečaje različnih avtorjev in strokovnjakov) ter SearchEngineJournal in Marketing Land.
Kako vedeti vnaprej ali bo tečaj za digitalni marketing dodal vrednost (napram stroškom)
Vnaprej vedeti kateri online tečaj za digitalni marketing je vreden vašega denarja, je težko. Še posebej, če ne poznate nikogar, ki bi vaš želen tečaj že opravil.
“Varovalke”, da boste izbrali kakovosten tečaj za digitalni marketing, so:
- preverite število nakupov želenega oz. opravljenega tečaja (čeprav masovni ponudniki tečajev lahko te številke tudi napihnejo)
- preverite ocene in reference tečajnikov (čeprav so lahko tudi te namišljene)
- preverite komentarje udeležencev in tečajnikov (poskušajte do mnenj tečajnikov priti direktno, preko elektronske pošte in ne zaupajte zgolj referenčnim objavam na strani, ponudnika)
- dlje časa spremljajte ponudnika tečaja (ali ponudnik tečaja, avtor, dolgoročno deluje v digitalno marketinškem kanalu, katerega poučuje)
- poskušajte avtorju tečaja slediti na socialnih omrežjih (da vidite s kom se druži in kako deluje tudi izven ponudbene platforme)
Kakšna je “vrednost” brezplačnih webinarjev o digitalnem marketingu
Brezplačni online webinarji so lahko izjemno koristni, lahko pa tudi čista izguba časa. Zato je tudi pri poslušanju in udeležbi na brezplačnih webinarjih, potrebno biti selektiven.
Načeloma ni na svetu “brezplačnega kosila” (there is no free lunch) in zagotovo se večina ustvarjalcev webinarjev teh ne bi lotila, če se ne bi za “brezplačno” ponudbo webinarja, skrival nek motiv. Ponavadi je motiv izvedbe brezplačnega webinarja v povečanem brandingu, v želji po povečanem številu sledilcev na družabnih omrežjih ter naročnikov na digitalne kanale na YouTubu. Nemalokrat pa je webinar zgolj “teaser” za končno prodajo skozi izvedbo webinarja. S čimer ni nič narobe, ob pogoju, da se zavedate zakaj se sami priključujete posameznemu webinarju.
Obisk webinarjev je lahko zelo koristen, predvsem iz vidika, ker imate na njih možnost, strokovnjake na posameznih spletnih in digitalnih kanalih, spoznati v živo, lahko postavljate vprašanja in dejansko dobite odgovore na svoja vprašanja.
Poslušanje in obisk webinarjev je nedvomno lahko koristna reč, a, ker je poplave webinarjev, na internetu, nešteto, velja podobno kot pri vseh ostalih oblikah izobraževanj za digitalni marketing, da jih spremljajte z “zdravo” mero. Bolj kot redna udeležba na webinarjih, je pomembna implementacija priučenega, zato si za izobraževanje v digitalnem marketingu, rezervirajte čas, po izvedenih vaših digitalnih aktivnostih. Da se vam ne bo pripetilo, da poslušate in preberete vse, časa za implementacijo svetovanega, pa zmanjka.
Dodatne informacije:
- če vas zanimajo tečaji za digitalni marketing in na splošno, izobraževanje v digitalnem trženju, priporočam tudi ogled ostalih zapisov v rubriki Digitalni marketing na Karabin.si
Viri:
1 – 66 Digital Marketing Statistics You Must Know: 2020/2021 Data on Email, Social & Mobile Channels
2 – Fundamentals of digital marketing – Google
3 – An Internet Marketing Education in 16 Ebooks and 20 Emails. No Charge.
4 – LinkedIN Learning
5 – AWS training and certification