Vsebinski marketing je na področju spletno/digitalnega marketinga in nastopa, v porastu. Za vsebinski marketing se, počasi in vztrajno, iz leta v leto, zanima vedno več podjetij in tudi posameznikov. Trend zanimanja za vsebinski marketing prikazujejo Googlovi trendi:
Kaj je vsebinski marketing
Vsebinski marketing je del digitalnega/spletnega marketinga, katerega namen je, s pomočjo priprave ustreznih spletnih vsebin, promovirati/širiti svojo dejavnost.
Glavni izziv vsebinskega marketinga je kako pripravljati ustrezne vsebine za spletne kanale, na katerih podjetje oz. posameznik nastopa. Hkrati pa so dodatni izzivi v vzpostavljanju konsistentnosti priprave in objavljanja vsebin, v stroškovnih upravičenosti priprave vsebin ter tudi v merjenju učinkovitosti priprave spletnih vsebin.
Kazalo vsebine
3 glavni razlogi zakaj se odločiti za vsebinski marketing
Razlogov zakaj se odločiti za vsebinski marketing, je več:
- vsebinski marketing deluje kot “pull oz. pritegovalni marketing”. S pomočjo različnih vrst spletnih vsebin, ki jih plasirate na različnih spletnih kanalih, se trudite pritegniti uporabnike posameznega spletnega kanala (da vam sledijo, berejo, komentirajo, lajkajo, kupijo, delijo vaše vsebine, itd…)
- vsebinski marketing predstavlja priložnost za stabilno in nenehno rast blagovne znamke. Vsebin ni nikoli dovolj in število tistih, ki sledijo, berejo, kupujejo, delijo, všečkajo in kakorkoli drugače, sodelujejo z blagovno znamko, prav tako, ni nikoli dovolj. Oz. za njihovo večje število vedno obstaja rezerva.
- z vsebinskim marketingom lahko poskrbite (oz. sami določate) percepcijo/dojemanje vaše blagovne znamke. Če, po eni strani, dobro ali slabo ime blagovne znamke, na trg, ponavadi prenašajo zadovoljni in nezadovoljni kupci, vsak s svojo intenziteto in motivi, je pri odločitvi za proaktivno izvajanje vsebinskega marketinga, pozicija moči dojemanja vaše blagovne znamke, na vaših ramenih. Slednje je sicer pri nerodno izvajanjem vsebinskem marketingu lahko dvorezen meč, a o tem več v nadaljevanju zapisa.
NAMIG: V kolikor si želite temeljitega pogovora o moči, pomeni in vlogi vsebinkskega marketinga, za vaš internetni nastop in prodajo, preverite ponudbo marketinških svetovanj na matijazajšek.com.
Ostale prednosti in koristi vsebinskega marketinga
Med ostale prednosti in koristi vsebinskega marketinga, sodijo:
- priložnost za vzpostavitev konstantne in stabilne rasti vašega podjetja,
- priložnost za tesnejše povezovanje z bazenom potencialnih kupcev oz. obiskovalcev spletnih strani,
- priložnost za vplivanje na nakupne odločitve sledilcev,
- priložnost za gradnjo lastnega bazena sledilcev brez odvisnosti od višine vložkov v plačljive spletne kampanje, itd…
Kako deluje vsebinski marketing
Vsebinski marketing deluje, na vsakem spletnem kanalu, v vsaki panogi, v različnih letnih časih, z različnimi oblikami spletnih vsebin (t.i. formati spletnih vsebin), drugače.
Vsebinski marketing na Googlu
Na največjem spletnem iskalniku na svetu, deluje vsebinski marketing pretežno in v prvi vrsti na podlagi plačljive promocije objavljenih vsebin (Google Ads) in/ali na podlagi neplačljivih prikazov spletnih strani na vrhnjih mestih, na prvi strani iskalnika Google (t.i. optimizacija spletnih strani).
Primer delovanja vsebinskega marketinga na spletni strani ebonitete.si (na Googlu)
Vsebinski marketing na Googlu ima lahko različne funkcije. Glede na namene uporabnikov iskalnika Google, vsebinski marketing na Googlu lahko opravlja prodajno, pojasnjevalno, informativno in navigacijsko funkciijo. Nekateri uporabniki Googla na iskalnik vstopajo z namenom pridobiti informacije (pojasnjevalna funkcija), drugi uporabljajo Google za nakupe (prodajna funkcija), tretji spet želijo s pomočjo Googla najti npr. najboljšo restavracijo v mestu (navigacijska funkcija).
Spodaj je predstavljen primer vsebine, ki na spletni strani ebonitete.si, opravlja pojasnjevalno funkcijo za tiste uporabnike Googla, ki jih zanima podatek o tem kaj je to bonitetna ocena in kako se sploh izračunavajo bonitetne ocene podjetij…
Skozi pripravljeno in objavljeno vsebino na Googlu, spletna stran ebonitete.si, za uporabnike, ki jih zanimajo bonitetne ocene, ponuja tudi možnost brezplačnega testiranja njihove aplikacije ebonitete. S čimer ista, pojasnjevalna vsebina, zasleduje tudi svojo prodajno funkcijo.
Vsebinski marketing na Linkedin-u
Na LinkedIN socialnem omrežju deluje vsebinski marketing pretežno na podlagi kreacije raznovrstnih vsebin, ki služijo nagovarjanju btb publike in podjetij, ki želijo prodreti na tuje trge. Precej vsebin na omrežju LinkedIN je povezanih tudi z iskanjem kadrov za podjetja. Še posebej pa je LinkedIN omrežje primerno za podjetja, ki delujejo v finančnih panogah.
Primer vsebinskega nastopa Prve finančne agencije d.o.o. (na LinkedIN-u)
Osnova vsebinskega nastopa na LinkedIN omrežju je ureditev profila podjetja (ali posameznika), ki na omrežju, nastopa. Na zgornji sliki je prikaz “čiste”, profesionalne ureditve glave profila podjetja Prva finančna agencija d.o.o., ki se ukvarja z odkupom terjatev ter drugimi finančnimi storitvami.
Vsebinski marketing na Facebook-u
Vsebinski marketing na socialnem omrežju Facebook sicer na neplačljivi ravni ne deluje ravno učinkovito, saj omrežje Facebook niti ne skriva, da je uspeh na Facebook-u mogoč le, če podjetja Facebooku plačujejo za prikazovanje oglasov. Vsebinski marketing na Facebook nagovarja pretežno BTC publiko, odlično pa svoje marketinške in prodajne rezultate na Facebooku dosegajo podjetja, ki delujejo v panogah dekorativne in na sploh kozmetike, oblačil in obutve, nakita, shujševalnih in prehrambenih pripomočkov, itd…
Vsebinski marketing na YouTubu (primer magus.si)
Vsebinski marketing na YouTube kanalu deluje na bazi plasiranja, v prvi vrsti, zabavnih vsebin. Na drugem mestu prednjačijo informativne vsebine. Na tretjem mestu pa se YouTube uporablja za promocijske vsebine.
Spodaj je prikazan primera promocijske video vsebine za magnetno terapevtsko blazino Magus, ki, med ostalim, odpravlja bolečine v križu in medenici:
Kako se lotiti vsebinskega marketinga
Glede na, že v zgornjem poglavju razloženo, da vsebinski marketing deluje na posameznih spletnih platformah, drugače, se odgovor na to, kako se lotiti vsebinskega marketinga, skriva najprej v tem, da določite na katerih spletnih kanalih oz. spletnih platformah, želite začeti razvijati spletne vsebine.
Načeloma se podjetnikei, v komercialne namene, najprej lotijo vsebinskega marketinga, na spletnih platformah in kanalih, kjer se nahaja največ njihove potencialne publike (kupcev), s časom in osvojitvijo prvega kanala, pa v prihodnosti dodajajo še druge kanale.
Najslabši izplen lahko, predvsem podjetniki, ki so šele za začetku svojega vsebinsko marketinškega pristopa, pričakujejo, če se lotijo kreiranja vsebin za vse spletne kanale hkrati, saj je to povezano s stroški, časom in tudi testiranjem kakšna metoda najbolje deluje na posameznem spletnem kanlu.
Dodatne informacije za digitalni marketing
- še več uporabnih in praktičnih napotkov za digitalni marketing, boste našli v naši rubriki Digitalni marketing na Karabin.si
- podrobno o tem kaj vse, zraven vsebinskega marketinga, zajema digitalni marketing, najdete na povezavi.
Zaključek
Učinkovitost vsebinskega marketinga je nedvomno dokazana že s tem, da trend zanimanja za vsebinski marketing, vsa leta obstoja, narašča, je pa, predvsem pri manjših blagovnih znamkah in podjetnikih, ki se marketinga na spletu, šele lotevajo, vseeno priporočljivo, da pred zagonom svojih marketinških kampanj, dobro preverijo na katerem kanalu sploh začeti z izvajanjem svojega vsebinskega trženja. Priprava vsebin za vsak posamezen kanal, zahteva čas in stroške. Da bi lahko bili z raznolikimi vsebinami prisotni na vseh kanalih, pa vsaj začetniki, naj raje ne računajo. V koliko že imate ambicije biti učinkovito prisoten s svojimi vsebinami, na več kanalih, je smiselno pogledati večje blagovne znamke, ki vsebinski marketing izvajajo že več let in so prisotne na več kanalih, hkrati. Ena od takšnih znamk, je sigurno tudi blagovna znamka Medex.si
Viri: