You are currently viewing Grintovec čez dolge stene in Kalška gora [sestop po lovski poti]

Grintovec čez dolge stene in Kalška gora [sestop po lovski poti]

• Post author:

Na Grintovec čez dolge stene sem se prvič podal že kar nekaj let nazaj. Takrat povsem spontano, saj je bilo v načrtu, da se skupaj s partnerko zapeljeva v Logarsko dolino in obiščeva Tursko goro. Ponoči je zbolela in dobila vročino tako, da sem ostal sam. Pohodniški nahrbtnik je bil spakiran, Logarska dolina pa precej daleč. Zato sem se zapeljal do Kamniške Bistrice jo mahnil na Grintovec čez dolge stene. Ni mi bilo žal.

Pot me je navdušila in sem jo kasneje še parkrat prehodil. Tokrat sem jo še malo popestril in jo povezal s Kalško goro in sestopom k Žagan peči po lovski poti. To je bila tudi naša zaključna tura, ko smo na Kokrskem sedlu opravljali tečaj za vodnika PZS. Tako vzpon na Grintovec čez dolge stene kot sestop v dolino po lovski poti sta idealna za tiste, ki ne marajo gneče na planinskih poteh. Če delate krožno turo, potem se gneči še vedno ni mogoče izogniti na poti do Korskega sedla in sestopom iz Grintovca čez streho.

• Izhodišče: Žagana peč (Iz Kamniške Bistrice do velikega balvana na katerem piše Žagana peč 808 m)
  • Čas hoje: Do Korskega sedla je markirano 2:20h, na vrh Grintovca računajte še vsaj dodatni 2h
  • Višinska razlika: 1750 do vrha Grintovca, skupaj 2080m. Razdalja 13km
  • Zahtevnost: Ko preidemo iz grebena v steno je na poti lažji skok ( (II/I)), naprej ni težav. Orientacijsko se ves čas držimo vrha grebena. Priporoča se obisk v lepem vremenu brez megle.

Žagana peč – Cojzova koča na Kokrskem sedlu

Pričela sva še v temi nekaj minut pred 6h zjutraj, zato so naju vse do konca gozdne meje spremljale naglavne svetilke. Parkirišče pri Žagani peči je bilo še prazno, pri tovorni žičnici pa že kar napolnjeno. Ubrala sva nekoliko bolj hiter tempo in na Kokrsko sedlo prispela po 1:20h hoje.

Jutro na Kokrskem sedlu

Pri Cojzovi koči je sledilo hitro okrepčilo in fotografiranje prečudovitega jutra, ki ga je ponudil začetek oktobra. Do kamor seže pogled sama megla oziroma nizka oblačnost, višje pa vreme kot si ga lahko samo želiš. S sedla kreneva v smeri Grintovca, Kočne in Skute, vendar že po petih minutah na razpotju zavijemo desno v smeri Skute in bivaka pod Grintovcem. Če bi nadaljevali naravnost, bi šli po običajni poti na Grintovec čez streho.

Oznake za Grintovec in Skuto - zadaj Grintovec
Na razcepu sledimo oznakam za Skuto ( zadaj Grintovec v soncu)

Po nekaj minutah nadaljnje hoje, pridemo do naravnega prehoda, imenovanega Mala vratca. Tik pred vratci se levo odcepi steza, ki vodi na Grintovec čez Dolge stene. Steza je v lepem vremenu lepo vidna. Hodimo po prelepem travnatem grebenu, kjer se poleti pasejo tudi ovce. Ves čas se držimo vrha grebena in uživamo v prečudovitih razgledih proti Dolgemu hrbtu, Skuti, Štruci, Brani, Planjavi in Turski gori.

Mala vratca - na tem mestu se levo odcepi steza, ki vodi na Grintovec čez Dolge stene
Mala vratca – na tem mestu se levo odcepi steza, ki vodi na Grintovec čez Dolge stene

Višje na grebenu se nam odpre tudi pogled proti velikimi podi in mogočno Skuto nad njimi. Lepo je viden tudi bivak pod Grintovcem in steza, ki mimo bivaka pelje na Mlinarsko sedlo preko katerega je vzpon na Grintovec možen iz smeri Češka koča ali Dolgi hrbet.

Na Grintovec čez Dolge stene - greben, ki vodi na Grintovec
Dolge stene – greben, ki vodi na Grintovec

Pot po grebenu je dolga približno 1h, vendar izredno lepa in razgledna. Ko se oziroma proti vrhu Grintovca nam ni povsem jasno kje in kako se bomo nanj povzpeli. Vendar pa se na vrhu grebena zelo lepo pokaže naraven prehod, v pomoč so nam tudi možički. Pohodne palice je na tem mestu bolje pospraviti v nahrbtnik.

Grintovec čez dolge stene - Pogled nazaj - na prehojeno pot
Pogled nazaj – na prehojeno pot

Takoj na začetku moramo paziti, da ne začnemo previsoko nad nekakšnim meliščem, ampak gremo nižje, kjer je se vidi lep naraven prehod, na drugi strani pa so že vidni možički. Sledi nekaj plezanja, ki zahteva večjo previdnost, nato pa so prehodi lažji.. Povsem drugače kot je izgledalo od spodaj. Sledimo možičkom in višje na levi kmalu zagledamo pohodnike, ki na vrh pristopajo čez streho.

Bivak pod Grintovcem, Dolgi hrbet, Štruca, Skuta

Sestop nazaj na Kokrsko sedlo in vzpon na Kalško goro

Višje se pot združi z omenjeno markirano potjo čez streho. Od mesta, kjer se pot združi pa do vrha imamo samo še par minut lahke hoje. Vreme na vrhu Grintovca je bilo čudovito in brez vetra. Sledila je malica, kramljanje s pohodniki in Vidom Pintaričem, ki je znan po Youtube posnetkih, saj spi po vrhovih slovenskih gora. Tudi tokrat je prespal in naredil prekrasne fotografije sončnega zahoda in vzhoda na vrhu Grintovca. Bravo in srečno Vid – kapo dol.

Grintovec
Kokrska in Jezerska Kočna

Sledi sestop na Kokrsko sedlo če čez streho in pozdravljanje s številnimi pohodniki. Na sedlu spet kratek počitek, nato pa nadaljevanje v smeri Krvavca in Kalške gore. Vzpon na Kalško goro je dobro varovan. Vršni grebem doseževa po približno 45 minutah. Od tu do vrha Kalške gore je še 10 minut hoje.

Cojzova koča na Kokrskem sedlu

Sestop po lovski poti

Za sestop k Žagani peči po lovski poti, je na razpotju Kalški greben, Cojzova Koča, Krvavec, potrebno slediti oznakam za Krvavec, ki vodijo navzdol. Spust nas privede do nekakšnih podov, imenovanih Kalce, ki so porasli z ruševjem.

Markirano pot zapustimo na mestu, ki je označeno z možicem. Pot nas vodi levo navzdol po kratkem melišču, nato pa je steza preko celotnega sveta, poraslega z ruševjem, označena s pogostimi možici, ki skrbijo, da se ne izgubimo.

Lovska koča

Sledi prečenje v levo pod mogočnimi stenami Kalške gore. Nižje nas pot pripelje v gozd ter do lovske koče. Pot je dolga, a lahko sledljiva. Paziti je potrebno le na mestu, ki se nahaja kakšnih 20 minut pod lovsko kočo. Tam se steza nenadoma odcepi desno navzdol, vendar ni pravilna. Hoditi je potrebno naravnost, čez podrto smreko. Midva sva naredila prav to napako in po približno 100 višincih spoznala napako, saj se steza izgubi. Spodaj pa je prepad.

Lovska pot v Žagano peč
Tukaj naj nas ne zavede steza, ki se odcepi v levo ampak nadaljujemo naravnost čez posekano deblo

Pot se zlagoma spušča in po 20 minutah nadaljnje hoje prispemo do Žagane peči.

Pot na Grintovec čez Dolge stene je res izredno lepa in razgledna. Sestop v dolino čez Kalško goro po lovski pot, pa se izgone “prometnici”, ki vodi na Korsko sedlo. Srečno.